fredag 17 juni 2011

Herregud... Igen!!

För er som inte vill läsa om vare sig Herrn eller häst eller min allmänna knäpphet!!
Sluta läsa NU!!!!


Idag trodde jag dagen kommit...
Dagen då jag skulle bli tvungen att lämna över Shaquille till någon slags högre makt!

Vaknade i morse och insåg att det regnade... Trist!!
Kom ut i hagen och där gick Herrn och Gullet i frid och betade.
Klappade på Gullet och gick fram till Herrn. Såg då att han frös, så han skakade!

Mitt dåliga samvete högg in! Stackars gamling! Behöva stå och frysa!
In för att hämta täcke! Ulltäcke på! Regntäcke ovanpå!

Gick in för att efter en stund gå ut igen för att se om han blivit något varmare, då såg jag att han rörde sig jäkligt konstigt... Inte bara stelt utan RIKTIGT riktigt knackigt!!
Fick inte med sig bakdelen alls! Såg ut som han tänkte lägga sig ner och dö på stört!
Neeejj!!!!
Va fan!!?!

Köld?! Borelia!?!? Kolik?!

Herregud! Stod och tittade på honom en bra stund, det blev inte bättre alls, han fortsatte beta men verkade irriterad över bakdelen. Lade öronen bakåt och var inte nöjd.
Inte fräsch!

Kände mig lugn. En dag måste det jobbiga beslutet tas, den dagen är kommen tänkte jag. Det här reder vi inte ut!
Ringde min veterinär, som inte svarade!
Jag skulle iväg till jobbet för att jobba igen ett byte jag gjort, det började bli brottom!
Vad ska jag göra?! Lämna min häst eller skippa jobbet!?!
Lätt val!
Försökte ringa veterinären igen inget svar, ringde av någon anledning Petter((!?!) vad skulle han göra åt saken!)

När jag hörde på andra sidan luren:
"Ja det är Petter."

Då bröt jag ihop!!! Totalt!!!
Bröla och tjöt som en jävla tok, lugnet var borta! Jag stod och skakade, snoret rann och tårarna sprutade!!
Petter trodde jag låg och dog i ett dike!!

Han kan ju omöjligt hört vad jag sa!!

"MEN VAD HAR HÄNT!?!?" Vrålade Petter i luren!
Jag lyckades frusta fram:
"Shaquille är dålig!! Jag får inte tag på veterinären jag tror han dör och jag måste till jobbet!!"

Snacka om reptilhjärna!

Petter försökte lugna mig, jag ringde jobbet och tjöt lika illa då i luren, sen messade jag Helena (stallbon!) och... Ja sen vet jag inte riktigt!

For iväg i 120 på 4-hjulingen för att hämta Herrns tjocktäcke, alla sa till mig att det var nedkylning! Veterinären svarade fortfarande inte...

Hemma igen, gnugga Herrn torr med ulltäcket och sedan på med fleccetäcke och tjocktäcke.
Gulliver hjälpte till! Såklart!

Efter en stund med täcket på så kunde han i alla fall gå ordentligt igen! Utan att släpa bakdelen, men stel....

Summa sumarum!

Herrn lever och verkar som vanligt igen!

Jag är en lipig sill som gör Herrn sämre än han är!!

Inga kommentarer: