söndag 14 augusti 2011

Farmen!

Ibland känns det som jag är med i "Farmen", ja tv-programmet alltså!!
Tar med hunden ut, går ut till katterna, tittar till dem och klappar lite, sedan fortsätter Rex och jag till kaninerna, ibland har vi sällskap av katterna.
Sen cyklar jag iväg till hästarna, ibland med ibland utan Rex. Än så länge alltid utan katter! OCH kaniner!!

Ja ni fattar! Det blir en himla massa djur!


Just nu spelar det ingen roll vad man gör här hemma på tomten så är det två katter med!

Herrn och jag är ute och springer omkring!
(Alltså! Visst ser väl Herrn liten ut!! Typ ponny! Eller är det jag som ser stor ut på honom!
Mina lår är ju lika stora som han!! Haha!!)

Den sötnöten!!

Vi hade varit ute på tur häromdagen, tillbaka vid hagen öppnar jag grindarna och hänger upp grimskaftet i trädet, som vanligt....
Går fram till cykeln och ska cykla hem igen...

Men va fasen!! I grimskaftet jag hängt i trädet sitter det en Herre i den ena änden!!!
Han bara står där, tittar på mig lite undrandes.
Snacka om att man är lite tankspridd ibland!!

Tänkte cyklat till ridskolan idag efter jobbet, det var dressyrtävlingar där idag. MEN icke!
Satt de sista minuterna på jobbet och rapporterar över till kvällsgänget... Då ringer telefonen!
Det är Petter. Han hade släppt ut mina hästar!! Ut ur hagen!!

Blev ingen dressyr utan lite hästfångst istället!!
Petter var snäll och fyllde på hästarnas vatten vid betet, då passade dom på att rymma! Gulliver först och Herrn kom en stund efteråt!!


1 kommentar:

Evvvelyn sa...

Ni vill inte ha en kanin till i samlingen ? :-)