lördag 27 augusti 2011

Hösten är här!

Det känns verkligen som hösten närmar sig! Med stormsteg!
Ute i trädgården är morötterna klara att slitas upp ur jorden, björnbären är mogna och björkarna gulnar!
Det gör mig inte så mycket att hösten snart är här, jag tycker det är lite mysigt.
Men det får gärna bli en varm och torr höst! Inte en sådan höst som regnar och blåser bort!
Jag vill hinna njuta av hösten och alla vackra färger!

Tänk er en ridtur en tidig höstmorgon, det luktar blöta löv och dimman ligger kvar ute på fälten!
En galopp på en nyklippt vall, trav på mjuka grusvägar och mysig skritt ute i skogen. Det är livet!!

Våra fina morötter!!
Gula och orangea!

Igår var jag och Herrn ute på en tur, hade inte riktigt planerat detta men efter mitt och Gullivers longeringspass så kände jag mig inspirerad!
Vi red i kanten över grannens vall och ner på en liten grusväg, där nere hade dom precis tröskat så det låg långa inbjudande fält framför oss! Så vi gjorde ett par volter i kanten på ett utav dem, Herrn skötte sig jättefint! Han vill gärna kuta iväg i galopp i sådana lägen men han höll sig i lugn och fin trav, plötsligt vek sig hans ben!
Jag hann bara inse att vi var på väg mot mark och att jag fått fötterna ur stigbyglarna. Sen låg vi där i jorden!

Han hade snubblat i ett djupt traktor spår som varken Herrn eller jag hann att se innan det var för sent!
Stackars gubben! Vi klarade oss bra! Mest skitiga och lite chockade.
Tänk vad snabbt man reagerar egentligen! Jag hann tänka så mycket på den sekunden fallet varade, typ hoppas vi inte bryter nått, bara inte Herrn blir skadad, jag vill inte ha honom över mig, jag måste upp snabbt så han inte springer hem utan mig!
Massor av tankar!

Men jag var snabbt uppe på benen, Herrn likaså. Han sprang inte hem utan ställde sig och åt!
Jag borstade av honom jorden och sedan hoppade jag upp och vi red hem igen.

Idag känner jag mig lite mörbultad, troligen fallet. Har varit ute och känt igenom Herrn med och han verkade ok med!

Nej det är inget dödsryck!!
Det är Herrn som rullar sig!

Stackars häst!

1 kommentar:

Sara sa...

va skönt att de gick bra med dig och farbrorn:-)