fredag 22 april 2011

Vill!

Jag har läst att lyckliga hästar rullar sig!!
Tar det som förklarning till varför mina ser ut såhär!
SKITIGA!



Trine, hovslagarinnan var här igår.
Hon konstaterade att min gamla häst vill leva!!

Tack gode Gud för det!!

Han är öm i fötterna nu när han inte har skor på sig så vi har inte varit ute och ridit på länge.
Vi tömkör i skogen, cyklar eller promenerar istället. Slipper han släpa på mig med!! Illa nog att få stenar i fötterna utan att ha en klums på ryggen med!!

Fick bara konstaterat att han troligen mår bäst av att inte ha skor på ett tag, eller hans fötter mår bäst utav det i alla fall!
Att jag redan lyssnar väldigt bra på min gamla häst och ska fortsätta med det och att Herrn fortfarande vill!

Jag blir väldigt känslosam när jag pratar om Herrn, som igår när Trine började prata om hans onda knän, att han troligen aldrig kommer kunna gå 100% igen i ridningen osv osv.
Inget utav det är nyheter ändå reagerar jag likadant varenda gång!!
Tårarna kommer på en gång och jag tänker att snart kommer det.... Dagen då någon säger att han är FÖR gammal! FÖR knackig!!

MEN den dagen är inte här än!! Vi fortsätter i godan ro!!
Så länge gubben vill och orkar så kämpar vi!!

Lovar att försöka blogga om annat än hästar nästa gång!!

1 kommentar:

Lina sa...

De gör inget alls att de handar om hästar tycker jag =)